Recenzija knjige: 'Peti talas', Rik Jensi

by - February 22, 2017

NAKON PRVOG TALASA, OSTADE SAMO TAMA.
NAKON DRUGOG. UTEKOŠE ONI KOJI SU IMALI SREĆE.
NAKON TREĆEG, PREŽIVEŠE ONI KOJI NISU IMALI SREĆE.
NAKON ČETVRTOG, VAŽI SAMO JEDNO PRAVILO: NE VERUJ NIKOME.
PETI TALAS DOLAZI.

Život je lep i bezbrižan sve dok se ne pojave oni, Drugi, bića čiji je lik nepoznat, čije su duše nedostižne, a čija je inteligencija milenijumima ispred ljudske: "Za nas, oni su kao što bi za čoveka bio morski krastavac", rekli su Drugi. A Kasi? Kasi ima tu nesreću da preživi dovoljno dugo kako bi njena smrt nekome postala značajna, ima tu nesreću da poživi dovoljno dugo kako bi njen život nekome postao značajan.Sve je podeljeno: mi, oni. A zapravo, ko je tu ko? Ko smo mi? Ko su Drugi kada izgledaju identično kao i mi? Kako da ih prepoznamo, kako da se zaštitimo od bića koje ne razaznajemo,od bića  koje od jednog čoveka načini Prigušivača, mašinu koj su Drugi stvorili kako bi prigušili ljudsku buku na Zemlji.

Reći ću vam samo jedno: Ništa nije kao što izgleda!
  Kasi je možda uplašena i povređena devojka koja se krije među automobilskim olupinama, ali Kasi je isto tako i devojka u čijim grudima igra srce: srce koje voli, srce koje ne pokreće bes, već hrabrost. Hrabrost poduprta ljubavlju. Kasin mali bata, Semiša kako ona voli da ga zove, je u opastnosti, odveden tamo negde, spreman da postane deo završne igre Drugih- Petog talasa, talasa koji će izbrisati čovečanstvo. Potraga za Semom osvežiće stara osećanja, dovešće do voljenih ljudi, ljudi koji umiru i ljudi koji u naše živote tek ulaze.

On je Evan i on je Prigušivač. Ubiće Kasi. Ustreliće je. Kasnije će je spasiti, jer... on prema njoj oseća nešto- ljubav.Ma koliko god bilo besmisleno da se čovek zaljbi u morskog karastavca, ovde ljubav ne bira. Ova ljubav je snažna, moćna i bolna. Zabranjena i kobna za oboje. Ova besmislena ljubav podgreva rat, a mi se i dalje pitamo: Kako se to čovek zaljubio u morskog krastavca? Zaboga, Evan je Drugi!

Dopustiću vam da mislite kako je Evan pripadnik Drugih, pustiću vas da mislite kako je vanzemaljac i kako je učinio nemoguće, ali ponovo ću vam reći i sledeće: Nije sve kao što izgleda!

Ovoga trenutka svet izgleda kao lepo i mirno mesto. Već sledećeg se beskrajna piramida života urušava. Peti talas dolazi, budite spremni. Pročitajte svako slovo ove trilogije, podgvalčite omiljene zamisli, zajedno sa likovima učite kako da koristite poluautomatsku M16 i na kojih sto načina je najbolje ubiti čoveka. Pročitajte svaku reč, a onda mi se javite. Dođite da zajedno ogovaramo Bena Periša i Zvonar, dođite da čavrljamo o onoj Kasi dobrog srca koja je zapravo samo nesmotrena klinka u čijim grudima kuca najsnažnije srce. Dođite da budemo obožavaoci.

UKUPNA OCENA: 4/5
KORICE: 5/5
POVEZ: Mek

Instagram: @marsyly
E-mail:   marsapetojevic@gmail.com

You May Also Like

18 коментара

1. Kako su knjige primamljive *_* Jako želim pročitati sve dijelove !
    Zapratila sam te, nadam se da ćeš uzvratiti <3

ReplyDelete
  2. ODUŠEVLJENA ! Mislim da bolju recenziju dugo ćitala nisam, a ova mi knjiga deluje fenomenalno. Zapravo, ja sam ti trenutno u tom nekom fazonu vanzemaljaca, vampira i svega nestvarnog i nerealnog, te je ovo definitivno delo koje moram pročitati !

alijindnevnik.blogspot.com

ReplyDelete
  3. Dođoh da čavrljam haha :)
    Uhhh ne znam iskreno odakle da počnem..ako neko ko nije čitao ovu trilogiju ne čita ni ovaj komentar jer sadrži spojlere!
    Prvo preokreti u ovim knjigama su odlični! Sećam se da sam čitajući prvu provalila da je vojska zapravo 'vanzemaljska' ali nisam znala zašto ih obučavaju za borbu i kad su Ben i Zvonar provalili kako zapravo funkcioniše oprema koja im je data, baš sam se iznenadila. A za drugu knjigu i da ne pričam. Na žalost, za sam kraj trilogije sam bila spojlovana, ali iako mi je bilo krivo, svakako sam uživala čitajući. Knjige isto podstiču na razmišljanje o tome šta čini civilizaciju, gde zapravo saznajemo koliko neke osnovne stvari poput poverenja i saradnje zapravo čine njen osnov. Znam da se mnogima druga knjiga nije dopala jer je sadržala manje akcije, ali je mnogo više objasnila neke stvari i mogu reći da mi se ona možda najviše i dopala (mada volim i prvu i treću). Uuu i likovi su mi super. Ne dopada mi se baš romansa između Kasi i Evana, pa je možda to nešto što me je nateralo da sve tri knjige dam četvorku na Goodreads-u, ali okej. Raspisah se poprilično, pa se nadam da ti ne smeta, sve u svemu drago mi je da si pročitala ovaj serijal i da ti se dopao, svakako prenesi svoje omiljene delove :D

ReplyDelete
    Replies
    1. Takođe mi je drugi deo omiljeni, a treći ga prati u stopu. :) Prvi deo mi je bio okej, mada mi je sam početak bio pomalo dosadan, međutim, čim sam se upoznala sa likovima, postalo je mnogo zanimljivije :) Takođe, zbaog prvog dela i od mene dobija četvorku :)

Delete
  4. Sjajan post Marso! Prosto sam očarana ovom knjigom, moraću uskoro da je nabavim!

ReplyDelete
  5. Nisam čitala ovu triologiju i generalno ne volim fantastične i postapokaliptične romane, iako je ova triologija nešto o čemu već dugo čitam. Gotovo da nisam naišla ni na kakve negativne komentare i to me privlači ka njoj. Sviđa mi se što je dinamična, misteriozna i napeta, jer su mi ti žanrovi omiljeni. Jako lepo napisan post, knjiga deluuje kao sjajna, ali nisam sigurna da želim da je pročitam, barem trenutno. :)

bbooklovers.blogspot.com

ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, draga moja <33
      Sve preporuke. :)

Delete
  6. Kada sam videla ovaj post bas sam se obradovala!Citala sam prvi deo i bas me zanima sta se dalje desava ali imam toliko neprocitanih knjiga,kako skolskih tako i ovako,i nikako ne stignem da procitam druga dva.Prvi deo me je ocarao i bukvalno sam onaj kraj procitala u jednom dahu.Gledala sam cak i film i on mi je malo nepotpun,knjiga mi je mnogo bolja (kao i uvek).A ne znam zasto ti je Evan u filmu ruzan,meni je lep,mada sve zavisi od ukusa ��.Eh raspisala sam se a nista nisam rekla.Sve u svemu,odlican post,ja sam se najvise pronasla u liku Zvonara jer je ona muskobanjasta a zapravo je mekog srca.Knjiga pokazuje kako se svi prilagodjavaju uslovima na kojima su.

ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se, knjiga je mnogo bolja. :)
      Eh, sad, neću ti spojlovati, ali veruj mi, do kraja se tek svašta izdešavalo sa Zvonar, pa malo da ti zagolicam maštu :)
      Pa i to što kažeš, različiti su ukusi, meni je Evan simpatičan, ali Ben je ipak Ben :D

Delete
  7. Odlična recenzija. Nisam čitala ovu knjigu, ali sam gledala film i moram priznati da mi nije loš, ali vjerujem da je knjiga mnogo bolja

Delilah's Stories

ReplyDelete
    Replies
    1. Gledala sam film i moram potvrditi da su mnoge stvari izmenjene i baš nepotpune. Stoga, preporuke za knjigu :)

Delete
  8. Odlična recenzija, svaki put me sve više i više oduševljavaš svojim postovima i knjigama. Baš si me zainteresovala za knjige i imam nameru da ih uskoro dodam u svoju "biblioteku".

Die with memories,not dreams

ReplyDelete
    Replies
    1. Mnogo ti hvala, draga moja <33
      Zaista imaš sve preporuke na 'Peti talas' :D

Delete
  9. Odmah zelim da citam ovu trilogiju, i nafam se da cu uskoro imati tu priliku. Jedva cekam da onda zajedno raspravljamo o likovima koje si navela, i o svemu sto nisi naveka jer treba da se iznenadimo. Sjajo! :D <33
    Teen Queen

ReplyDelete
  10. Do sada nisam čitala ni jednu knjigu od Eik Jensi-ja, ali moram reci da mi se jako dopada recenzija koju si napisala. Odlicna prezentacija knjige. Uzivala sam citajuci,definitivno cu imati u vidu ovu knjigu, jer obozavam da citam.

Gotičarka

ReplyDelete