Recenzija serije: 13 Reasons Why

by - June 10, 2017

U OVOM postu govorila sam vam o knjizi 13 razloga, koja me u datom trenutku i nije ostavila bez teksta i pod velikim utiskom, ali me je svakako zaintrigirala i naterala da sa nje pređem i na gledanje istoimene serije. S obzirom na to da me je česta nelogičnost sleda događaja u knjizi zaista jako iritirala, trebalo mi je dosta vremena da se konačno odlučim da pogledam seriju iako ju je dosta mojih drugarica pre mene pogledalo i prema njoj izrazilo ogromno oduševljenje. Ipak, kada sam počela da gledam seriju shvatila sam da je u mnogome izmenjena u odnosu na knjigu i da sve na neki način ima "više smisla", jer su neki od najvažnijih  događaja izmenjeni.

RADNJA: Kao i knjiga, i serija govori o Hani Bejker, devojci koja postaje "poštovana" tek nakon svoje smrti. Hana odlučuje da izvrši samoubistvo zbog nasilja koje proživljava u školi: bilo da je ono fizičke ili psihičke prirode, a njene odluke potpuno su opravdane, jer ona, koliko god žudela za tim, ni u kome ne može da pronađe pomoć i rame za plakanje, a njeni roditelji to gotovo uopšte ne primećuju. Nakon njenog odlaska svi shvataju koliko je Hana zapravo bila dobronamerna osoba, ali to nije dovoljno da je vrate u život, pogotovo ne nakon što saznaju da su zapravo oni razlog njene smrti.

LIKOVI:

1. Hana Bejker

-Hanu zaista možemo smatrati veoma nestabilnom osobom, ali to donekle gledano i nije u celosti njena krivica. Okolina u kojoj se ona nalazi i u kojoj želi da se izbori za svoja prava, sputava je u svemu što pokuša, a koliko god se ona trudila, njeni napori bivaju protraćeni. Takođe, mislim da je Ketrin, devojka koja u seriji glumi Hanu, na pravi način uspela da prenese emociju koju ima sama knjiga i da predstavi život jedne sedamnaestogodišnjakinnje, koji ponekad zna da bude i mnogo komplikovaniji nego što izgleda.

2. Klej Džensen

-Iako je njegovo ime zabeleženo na kasetama, Klej nije jedan od onih koji su doprineli Haninoj smrti, već je momak koji se našao na pogrešnom mestu u pogrešno vreme i dozvolio sebi da se zaljubi u devojku koju niko ne razume. On, jedini od svih na kastama želi da promeni stvari i objasni svetu šta se i kako zapravo desilo. Ipak, iako nije posredno kriv za Haninu smrt, on sebi prebacuje krivicu i nerazumevanje te devojke, jer smatra da joj je mogao pomoći da se bar malo više interesovao za nju i njenu intimu.

2. Džastin Foli

-Džastin stvari ne radi namerno i nije jedan od onih koji bi svesno povredili ikoga, ali je ipak u većoj meri potlačen svom bogatom prijatelju Brajsu, koji je bio tu za njega i u najtežim trenucima, ali ga ipak iskorišćava na najčudnije načine (povređujući Džastinovu devojku i ucenjujući ga na mizerne načine). Ipak, iako ga Hana na svojim kasetama predstavlja kao lošeg momka, Džastin je moj omiljeni lik, jer i on, baš kao i Hana ima svoje probleme: njegov otac je mrtav, majka narkomanka, a svi "momci" njegove majke ga mrze i žele da ga izbace iz njihovih i života njegove majke. Svakako, mislim da on u tom smislu predstavlja jednog veoma mentalno stabilnog i značajnog lika koji neće, poput Hane, zarad svojih problema podići ruku na sebe.

4. Kortni Krimsen

-Kortni je devojka koju svi vole, ona je tu za svakoga i svako je tu za nju, te je teško pronaći nekoga ko bi o njoj rekao ma šta ružno. Ipak, u Haninoj priči pokazuje se njena prava ličnost i spremnost da zada veoma bolne udarce. Takođe, mislim da smo se svi bar jednom sreli sa ovakvim prijateljem koji je bio spreman da učini sve za nas i da prema nama bude zaista jako fin i dobar, sve dok ne naiđu prve prepreke koje se ne mogu lako preći. Definitivno mislim da je ova serija jako dobra zbog velike istinitosti i objektivnosti u prikazivanju tinejdžerskog sveta.

5. Tajler Daun

-Iako je možda jedan od najjeziviih likova, Tajler je takođe i jedan od onih koji su najviše privukli moju pažnju: jezivi fotograf koji uhodi svoje drugove iz škole u noćnim satima, vrebajući ispred njihovih prozora i fotografišući ih. Definitivno jako, jako uvrnuta, ali ipak nekako interesantna ličnost (zaista zvuči jako čudno kada se napiše na ovaj način). Ipak, Tajlerov lik je zaista interesantan i mislim da je promena njegove ličnosti od početka do kraja serije, pa tako i knjige, zaista velika, a njegova ličnost se razvija u dobrom pravcu.

OPŠTI UTISAK: Mislim da je ovu seriju zaista vredno pogledati, jer prikazuje realan život jednog srednjoškolaca, pa čak i osnovca i sasvim sam sigurna da bi se mnogi od nas mogli prepoznati u mnogim u seriji prikazanim situacijama i neprijatnim trenucima.

OCENA: 10/10

Instgaram: @marsyly
E-mail: marsapetojevic@gmail.com